Mon-wed'

I måndags så blev det en välbehövlig sovmorgon till halv 12 innan det blev strandhäng med mamma, soooft. På kvällen så for jag in till stan och umgicks med jorrborr, ebba och eve. For spontant upp till skyttis och kikade på lite fotboll (stämning!!) och chillade sedan hos jossan ett tag.

I tisdags så klev jag upp och käkade frukost och for sedan ut på en springtur i stugan. Blev sedan nån timme hit eller dit på stranden innan jag for in till stan. Känns som att jag och eve har pratat om att fara ut till Skeppsmaln hela sommaren och picnicka men det har alltid blivit något förhinder men nuuuu så kom vi äntligen iväg!
For och hämtade upp henne vid 4 nångång och for då en snabbis på affären innan vi brummade ut till skeppsmaln då som sagt. Var väl där i nästan 6h och det var verkligen världens mysigaste kväll!! Så underbart vackert och härligt. Fick även sällskap av Andreas & Emil under kvällen, kingligt. :D

Igaur så blev det en sväng på stan med mamma för att göra bort lite ärenden och mot kvällssidan så kikade jag på fotboll med brudarna innan vi alla gjorde comeback på fotbollsplanen, åh herre alltså! Haha men kul var det iaf att kickaa lite boll igen. Tog sedan en snabbtur runt sjön, helbra kväll.

Ebba får stå för bilden då hon levererade fotbollsposen så hårt!

I had a dream I could by my way to heaven'

Efter några för få sovtimmar så vaknade jag och eve vid halv 12 kanske i världens varmaste lägenhet, härligt!
Då eve skulle jobba så tog jag en promenad hem och for sedan ut till stugan och sov där.

Triofest och utgång'

Jamenvisst, vid 17 nångång så hämtade familjen upp mig i huset också for vi in till stan till Robert och Maria. Där vankades det festligheter i form utav triofest med våran familj, lovisas familj och vanjas familj. :D  Efter att ha käkat 3-rätters och suttit och chillat och druckit ute i solen så började vi röra oss ner mot O'learys vid 23-tiden nångång där resten av kvällen spenderades. Då klockan slog 2 och olles stängde så gick jag och eve och mötte upp jossan innan vi begav oss hemåt.

Sommarliv'

Onsdag, torsdag och fredag så blev det jobb för fulla muggar i äckelvärmen, sjukt drygt.

Efter jag slutat vid 15 i fredags så for jag in till stan en sväng och träffade Pekka och gick runt, gjorde lite ärenden och så. :D
For sedan hem och åt och duschade för att sedan hoppa på hojen och cykla till jossan där hon och eve var. Gick sedan ner till stan & mötte upp michelle innan vi gick till Harrys och satte oss där och tog en öl eller två i kvällssolen. Kvällen avslutades sen med en skön cykeltur hem.

Tisdag 22 juli'

Tisdagen spenderades också på stranden innan jag for till kusinerna och firade Anna lite i förskott!

For sedan hem en sväng innan jag hämtade upp ebba och jossan för lite bad på Nyänget, himla fint med solnedgången och allt! Efter det så hämtade vi upp eve och chillade runt lite innan vi satte oss och hängde lite i hamnen, himla trevlig kväll.

21 juli'

I måndags så blev det strandhäng på dagen och senare mot kvällen så var det dags för den traditionella middagen med forslunds och iår så var det våran tur att hosta. Kvällen bestod utav god mat, himmelsk efterrätt, 3-kamp där herrarna tog hem segern (</3, får leva på att vi vann kubben förra året haha) innan vi rörde oss inåt och bara satt och lyssnade på massa gamla lp-skivor och myste.

I wanna make you move with confidence, I wanna be with you alone'

Sandra & Julia 20 år'

Jamen då var det dags för lördagen då jag var bjuden på festligheter hemma hos Sandra där hon och Julia hade en gemensam födelsedagsmiddag & fest. Kom dit vid 18-tiden nångång och då vankades det först middag och som man ser på bilderna så hade de fixat så fantastiskt mycket gott och i samband med middagen så blev det lite lekar och så, kulkul. :D
Det bjöds även på tårta och annat smått och gott under kvällen. Lagomt partyglada så drog vi senare in på krogen där festligheterna fortsatte enda tills stängning innan det var dags för en promenix hemåt.
Hade rakt igenom en superbra kväll där jag hade sjukt trevligt och roligt både hos Sandra och på O'Learys!! Me like. OCH ett extra stort tack till Sandra och Julia som hade styrt upp allting så himla bra! :D

Last weeek baby'

Jomen veckan som var då:

På måndagen så blev det en fika och lite häng i stan med eve och jorrborr, tisdagen så jobbade jag hela dagen och på onsdagen så drog jag ut till stugan en sväng och chillade med mamma, monica, anna och andreas. På torsdagen så blev det jobb till 12 och efter det så lunchade jag med min saknade vän calle!! Han har varit på svensk mark sen typ maj och jag har inte sett han en enda gång förrän nu? Man får ju ta och skämmas. Det var iaf himla trevligt.

I fredags så blev det jobb innan jag for ut till stugan och hängde där under kvällen.
Startade lördagen med en frukost följt utav en liten springtur i värmen (yes I died) innan det blev några timmar på playan med sällskap utav familia och monica & dom innan det var dags att bege sig in mot stan på eftermiddagen.

Alltså jordens tråkigaste inlägg med tråkigaste bilderna men ÄSCH

Picknick, cheesecake, jobb och vm'

Veckan därpå så..

... picknickade jag i solen med Lovisa och Robin tillsammans med resten av övik då det var 7/7! Riktigt mysigt.

... blev firad av mina kära vänner på tisdagen här ute i stugan!

var ledig onsdagen så spenderade den största delen av den dagen nere på stranden, jobbade hela torsdag, var ledig fredag då jag gjorde detsamma som på onsdagen. Hela helgen bestod utav jobb så jag jobbade delad tur på lördagen och till 5 på söndagen så det hände inte så mycket den helgen förrutom att jag såg vm-finalen hos Pekka på söndagen!

5th of july - birthday celebrations'

Då hela fredagen mestadels handlade om bröllopet så blev jag firad på lördagen istället då mina kusiner samt Robin, Lovisa och Matilda kom ut till stugan och fikade osv. :D På kvällen så for jag in till stan och for till Lovisa & Robin och förfestaded med dom, Robinjo, Sofie och Albin, riktigt jäkla trevligt! Efter det så blev det Olles.

Wedding day'

Okej det är fasiken inte lätt att ta tag i det här med bloggandet!

Veckan efter bråvalla gick mest åt till att jobba mest alla dagar framtill fredag. Fredagen var inte vilken dag som helst utan även min födelsedag och den dagen mina föräldrar gifte sig!! :D Aaah så underbart fin dag, solen sken och kärleken flödade. :D
Bröllopet hölls i stugan med bara familjen + farmor, riktigt enkelt och mysigt. :D

Bråvalla Festival 2014'

Ja, bråvalla, vad säger man? Så sjukt underbar helg. :D Då jag har fett lite minne i min telefon så blev det inte så många bilder eller videos tagna men har några iaf.

Iaf, kom väl iväg runt halv 3 på onsdagen och efter lite stopp här och där så var vi framme på festivalområdet vid 12 på natten ungefär i Norrköping. Vi som åkte var jag, eve, Andreas, Hannes, Gustav, Oskar, Eddie, Fabian och Samuel, sköna människor nanting!

Strand-eve i sina snygga stövlar i Tönnebro! - När det stått klart att man inte skulle köra ner så var det bara att börja! - Oskar, Gustav och Hannes: taggade killar!

Efter att ha fått upp tältet och grejat på lite i mörkret så gick vi och la oss i vårat 'söta' tält, haha blev inte många timmar sömn i det tältet. På dagarna/när man inte var på festivalområdet så hängde man vid tältena, drack, åt och ba chillade stenhårt.

Första dagen (torsdag) så gick jag, Ida, Jossan och Eve in till festivalområdet direkt när det öppnade för att kolla läget lite och sen så käkade vi lite mat.

Efter att ha hängt lite vid tälten och så, så gick jag och eve på den första artisten som stod på tur vilket var Ron Pope! Har själv typ bara hört 2 låtar av honom men han var faktiskt riktigt bra, sjukt fint röst.

Efter Ron Pope så chillade vi runt lite, drack lite öl och så innan det var dags för Imagine Dragons. Och jaa, dom var så sjukt bra live alltså!! :D Så stört bra.

Gick sedan tillbaka och hängde vid campet (dvs det man gjorde emellan varje spelning typ så det kommer ni få höra ofta hah) innan vi kikade lite på Lana Del Rey (läs stod i evighetens toakö) innan det var dags för Iron Maiden som jag faktiskt tyckte var riktigt bra. Man halvkänner väl igen de flesta låtar och att de lyckas leverera en sådan show efter alla dessa år är imponerande! Efter det så såg vi Sam Smith som var så maaagiskt bra, alltså så söt. Han var helt tagen av responsen från publiken och var bara så allmänt glad - och sen så får vi ju inte glömma att han sjunger som en gud.

Nöjda och glada efter Sam så gick vi tillbaka till Andreas och dom andras tält och satt där långt in på småtimmarna, jag säger bara: KLÖVER FYRA. Haha så sjukt kul efterparti.

Om vädret under torsdagen hade varit super så var det raka motsatsen denna dag! Mitt på dagen någon gång så började det regna väldigt mycket och efter bara någon minut så blev det världens storm och det blixtarna bytte av varandra. Som tur var så hade vi precis tagit bilnyckeln så då sprang jag eve, julia och jossan till minibussen och satt där under ovädret. På vägen dit så hörde vi att folk hade blivit skadade och sen när vi satt i bussen så såg vi hur det sprang runt massa folk och poliser och helt plötsligt var det ambulanser i farten och jaa, allt var kaos! Blixten hade alltså slagit ner på den vanliga campingen och folk blev skadade osv, usch så obehagligt.

När stormen hade lugnat sig lite så mötte vi upp Jossans kompisar Alice och Lisa från Jönköping. Tog med oss lite dricka och gick sedan bort till Julias camp där vi satt i säkerhet under ett partytält och drack, sjöng och hade det trevligt. Lite väl lulliga för att vara mitt på dagen så sprang vi och tittade på Movits! innan vi gick tillbaka till vårat camp som var mer eller mindre obefintligt efter stormen haha.

Efter att ha tappat bort eve och sedan hittat henne så satt vi med några ingenjörskillar vid deras tält och skrattade åt allt och alla innan vi tog med oss dom och kikade lite på Veronica Maggio innan det var dags för KINGS OF LEON! Är det sant? Har jag sett dom live? Still can't believe it. Var verkligen hög på livet under hela konserten, dom levde verkligen upp till alla mina förväntningar, bästa kings of leon.

Dansade sedan lite till Alesso innan vi kände att det var dags för lite mat efter typ 12h sen vi senast åt, vem hinner tänka på mat när man är på festival liksom? haha. Efter 2 nätter i tältet så lyxade vi till det lite och sov i minibussen vilket var lika bra då jag antar att vårat tält inte mådde så bra efter allt regn haha. Kanske lite mesigt när man är på festival, men äsch!

Då regnet fortsatte under lördagen så spenderades det mest tid inne i minibussen med typ 7 andra pers, svinkul haha! och trångt. Nämen det var faktiskt hur kul som helst, som sagt, sköna människor man åkte dit med.
Innan det var dags för Bastille så följde jag med de 2 pojkarna till höger och lyssnade på Hurula. Lerigt vare ja!

Vid 18-tiden så var det dags för Bastille och dom var också såå braaaa, så härlig stämning dom levererade i samband med kinglig musik, så bra. :D

Satt sedan i bussen och hade det trevligt och partade tills det var dags för Kanye!!! Nummer 2 efter Kings of Leon och jäklar vad mäktigt det var, can't say no more. Så.jävla.bra

Höjdpunkten av festivalen var dock efteråt då jag först hittade igen Oskar och Eve efter Kanye och sedan bokstavligen dansade röven av mig med dessa två i 2h till Axwell & Ingrosso, alltså kan inte understryka nog hur kul vi hade haha. Skippade idén att ta oss långt fram så istället så ställde vi oss längst bak där det fanns mycket plats och bara dansade runt med allt och alla, aah så bra! Efter det så träffade vi på emelie, julia och evelina och som pricken över i;et så åkte jag, julia och emelie virvelvinden, haha fyfan vad kul och bra avslut på festivalen.
Åt sedan en bit mat innan vi chillade vid vårat camp innan jag, eve jossan och julia gick till minibussen.

Sov väl kanske 2.5h den natten som vanligt och efter att vi hade hämtat våra tältgrejer (läs slängt allt typ) så började vi rulla ut från bråvalla vid 11-tiden. Kom inte hem förrän typ 13h senare efter en resa utan dess like med förvirring i stockholm, ett par stopp för mat och massor med skratt och trötta människor.

Känns som jag skrivit "alltså så sjukt kul" efter typ varje grej men allting var verkligen så sjukt kul haha! Himla bra påhitt det där med festival. Sjukt bra artister, fest 24/7 i 3-4 dagar och sköna människor, vad mer kan man begära? TACK TILL ALLA SOM GJORDE BRÅVALLA KINGT.

asdwadwajisuxn va

Fasiken måste ta tag i det här!d

A few more pics from 5SOS & One Direction'

5SOS

One Direction & Stockholm'

Efter en dag med studentfirande så tog jag och Ronja flyget vid 19.00 ner till Stockholm.
När vi hittat till vårat boende och packat in våra grejer så blev det en liten spontanare ute i Stockholm innan vi båda slocknade i sängen kanske lite för sent.

På lördagen så klev vi upp och fixade iordning oss innan vi begav oss in till stan. Då vi inte hade käkat någon frulle så blev det brunch på Waynes.

Efter lite strosande runt i staden så mötte vi upp vår underbara vän Hanna och hennes kompis!! Åh så längesen :D Vi köpte froyo, chillade i solen och hade det bara allmänt trevligt. :D

När klockan började närmare sig 4-5 så började vi röra oss mot arenaområdet och Friends Arena där konserten hölls. Först ut var 5 Seconds Of Summer som var så himla bra som förväntat. Var nästan lika taggad för dem som One Direction hehe. Efter det så var det självaste One Directions tur att kliva upp på scenen och ja.. vad säger man?! Kan fortfarande inte fatta att jag sett dom. :D:D:DD Det var iaf superbraaaaaaaaaaaa och konserten var så värd. :DDD
Har inte så många bilder då jag mestadels filmade men här kommer några iallafall!

Fortfarande i chock efter konserten så tog vi oss tillbaka in mot staden där det blev lite käk innan vi gick och la oss.

Då varken jag eller roni var speciellt sugen på att shoppa så tog vi det rätt lugnt på förmiddagen och for ut till Arlanda rätt tidigt och hängde där tills flyget gick vid 18!

Helgen var iaf superbraaaaaaaa med kingligt sällskap och en feet bra konsert. : DDDDD
Har lite fler bilder som kanske kommer upp senare. Har fortfarande inget wi-fi så kan bara ladda upp bilderna som jag hade hunnit ladda upp innan.