Bråvalla Festival 2014'

Ja, bråvalla, vad säger man? Så sjukt underbar helg. :D Då jag har fett lite minne i min telefon så blev det inte så många bilder eller videos tagna men har några iaf. 
 
Iaf, kom väl iväg runt halv 3 på onsdagen och efter lite stopp här och där så var vi framme på festivalområdet vid 12 på natten ungefär i Norrköping. Vi som åkte var jag, eve, Andreas, Hannes, Gustav, Oskar, Eddie, Fabian och Samuel, sköna människor nanting!
 
Strand-eve i sina snygga stövlar i Tönnebro! - När det stått klart att man inte skulle köra ner så var det bara att börja! - Oskar, Gustav och Hannes: taggade killar!
 
Efter att ha fått upp tältet och grejat på lite i mörkret så gick vi och la oss i vårat 'söta' tält, haha blev inte många timmar sömn i det tältet. På dagarna/när man inte var på festivalområdet så hängde man vid tältena, drack, åt och ba chillade stenhårt.
 
Första dagen (torsdag) så gick jag, Ida, Jossan och Eve in till festivalområdet direkt när det öppnade för att kolla läget lite och sen så käkade vi lite mat. 
 
Efter att ha hängt lite vid tälten och så, så gick jag och eve på den första artisten som stod på tur vilket var Ron Pope! Har själv typ bara hört 2 låtar av honom men han var faktiskt riktigt bra, sjukt fint röst. 
 
Efter Ron Pope så chillade vi runt lite, drack lite öl och så innan det var dags för Imagine Dragons. Och jaa, dom var så sjukt bra live alltså!! :D Så stört bra.
 
Gick sedan tillbaka och hängde vid campet (dvs det man gjorde emellan varje spelning typ så det kommer ni få höra ofta hah) innan vi kikade lite på Lana Del Rey (läs stod i evighetens toakö) innan det var dags för Iron Maiden som jag faktiskt tyckte var riktigt bra. Man halvkänner väl igen de flesta låtar och att de lyckas leverera en sådan show efter alla dessa år är imponerande! Efter det så såg vi Sam Smith som var så maaagiskt bra, alltså så söt. Han var helt tagen av responsen från publiken och var bara så allmänt glad - och sen så får vi ju inte glömma att han sjunger som en gud. 
 
Nöjda och glada efter Sam så gick vi tillbaka till Andreas och dom andras tält och satt där långt in på småtimmarna, jag säger bara: KLÖVER FYRA. Haha så sjukt kul efterparti.
 
Om vädret under torsdagen hade varit super så var det raka motsatsen denna dag! Mitt på dagen någon gång så började det regna väldigt mycket och efter bara någon minut så blev det världens storm och det blixtarna bytte av varandra. Som tur var så hade vi precis tagit bilnyckeln så då sprang jag eve, julia och jossan till minibussen och satt där under ovädret. På vägen dit så hörde vi att folk hade blivit skadade och sen när vi satt i bussen så såg vi hur det sprang runt massa folk och poliser och helt plötsligt var det ambulanser i farten och jaa, allt var kaos! Blixten hade alltså slagit ner på den vanliga campingen och folk blev skadade osv, usch så obehagligt.
 
 
När stormen hade lugnat sig lite så mötte vi upp Jossans kompisar Alice och Lisa från Jönköping. Tog med oss lite dricka och gick sedan bort till Julias camp där vi satt i säkerhet under ett partytält och drack, sjöng och hade det trevligt. Lite väl lulliga för att vara mitt på dagen så sprang vi och tittade på Movits! innan vi gick tillbaka till vårat camp som var mer eller mindre obefintligt efter stormen haha. 
 
 
Efter att ha tappat bort eve och sedan hittat henne så satt vi med några ingenjörskillar vid deras tält och skrattade åt allt och alla innan vi tog med oss dom och kikade lite på Veronica Maggio innan det var dags för KINGS OF LEON! Är det sant? Har jag sett dom live? Still can't believe it. Var verkligen hög på livet under hela konserten, dom levde verkligen upp till alla mina förväntningar, bästa kings of leon. 
 
Dansade sedan lite till Alesso innan vi kände att det var dags för lite mat efter typ 12h sen vi senast åt, vem hinner tänka på mat när man är på festival liksom? haha. Efter 2 nätter i tältet så lyxade vi till det lite och sov i minibussen vilket var lika bra då jag antar att vårat tält inte mådde så bra efter allt regn haha. Kanske lite mesigt när man är på festival, men äsch!
 
Då regnet fortsatte under lördagen så spenderades det mest tid inne i minibussen med typ 7 andra pers, svinkul haha! och trångt. Nämen det var faktiskt hur kul som helst, som sagt, sköna människor man åkte dit med.
Innan det var dags för Bastille så följde jag med de 2 pojkarna till höger och lyssnade på Hurula. Lerigt vare ja!
 
Vid 18-tiden så var det dags för Bastille och dom var också såå braaaa, så härlig stämning dom levererade i samband med kinglig musik, så bra. :D 
 
Satt sedan i bussen och hade det trevligt och partade tills det var dags för Kanye!!! Nummer 2 efter Kings of Leon och jäklar vad mäktigt det var, can't say no more. Så.jävla.bra
 
Höjdpunkten av festivalen var dock efteråt då jag först hittade igen Oskar och Eve efter Kanye och sedan bokstavligen dansade röven av mig med dessa två i 2h till Axwell & Ingrosso, alltså kan inte understryka nog hur kul vi hade haha. Skippade idén att ta oss långt fram så istället så ställde vi oss längst bak där det fanns mycket plats och bara dansade runt med allt och alla, aah så bra! Efter det så träffade vi på emelie, julia och evelina och som pricken över i;et så åkte jag, julia och emelie virvelvinden, haha fyfan vad kul och bra avslut på festivalen.
Åt sedan en bit mat innan vi chillade vid vårat camp innan jag, eve jossan och julia gick till minibussen.
 
Sov väl kanske 2.5h den natten som vanligt och efter att vi hade hämtat våra tältgrejer (läs slängt allt typ) så började vi rulla ut från bråvalla vid 11-tiden. Kom inte hem förrän typ 13h senare efter en resa utan dess like med förvirring i stockholm, ett par stopp för mat och massor med skratt och trötta människor. 
 
Känns som jag skrivit "alltså så sjukt kul" efter typ varje grej men allting var verkligen så sjukt kul haha! Himla bra påhitt det där med festival. Sjukt bra artister, fest 24/7 i 3-4 dagar och sköna människor, vad mer kan man begära? TACK TILL ALLA SOM GJORDE BRÅVALLA KINGT. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0