Budapest'

Kom fram till Budapest vid 19-snåret och efter att jag installerat mig på hostellet och tagit en dusch så gick jag och Alice, min roomie ut och åt en fantastisk god middag på Ladò Café! Vi testade gulasch-soppa och någon annan ungersk rätt, sviiingot. Efter det så gick vi mest bara runt och kikade runt i stan innan det var dags att sova.









Klev upp vid 9 dagen efter och fixade iordning mig lite innan jag gick ut och käkade frukost på ett mysigt café. Dagen gick åt till att sightseea i typ 8h i 30 graders värme. Gick blandannat upp på ett berg (ovanligt), kikade på slott, kyrkor och åt god pasta till lunch. Vid 19 så fick jag ge upp då mina fötter brände och det var hög tid för en dusch. 








































Kvällen spenderades återigen med Alice då vi åt middag, hamnade på en utekonsert mitt i stan och bara chillade vid vattnet. Helmysig kväll. :) 










Sista dagen så käkade jag frulle på hostellet innan det var dags att checka ut och säga hejdå till Alice. Då mitt nattåg till Krakow inte gick förrän 20.00 så hade jag hela dagen att utforska mer av Budapest vilket jag gjorde i några timmar innan jag gav upp och chillade på hostellet. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0