Nice'

Efter en relativt snabb visit i barcelona så började vi röra oss mot Franska rivieran och Nice.
Tanken var att vi skulle stanna i Marseilles på kvällen och dygna tills första tåget till Nice gick på morgonen men när vi kom fram till Marseilles så gick det ett s.k. Snabbtåg där man måste betala för att åkA. Efter en snabb överläggning så bestÄmde vi oss för att ta det och istället spendera natten nånstans Nice. 

Nöjd tjej!


Kom fram vid 23 nångång och gick då till vårat hostel för att lämna väskorna iallafall och där var dom så snälla att dom lät oss dela på en bädd den nAtten. (Y) så.. Istället för att vandra runt i marseilles hela natten så blev det första klass till Nice och en god natt med sömn + frukost hehe..

Vi klev upp vid 9-10 nångång och efter lite frulle så gick vi ut och började gå mot "The Port" och kikade. Efter det så gick vi mot stranden men eftersom min hud fortfarande brände på vissa partier så skippade jag det och gick på min lilla egna sightseeing-tur runt Nice. Förrutom att bara gå runt och njuta av atmosfären så gick jag upp på ett berg där utsikten var u n b e l i e v e a b l e! Mind=blown. 


































Vet inte riktigt om man fick ta kort men ja.. Så häftig som en cemetery kan bli!











Vid 4 så mötte jag upp Jennie på hostelet då vi båda tog en dusch och fräschade till oss lite. Efter lite mat och så så tog vi tåget till Cannes för att checka in filmfestivalen. Sååååå häftigt! Höjdpunkten var att vi fick se Hilary Swank nör hon gick ner på röda mattan efter de hade visat "The Homesman" inne i den stora byggnaden där vi antar allt hände (life goal att få ett festivalpass så man får vara där inne) samt se henne i bilen när de for förbi. 
Då man i princip andades pengar och såg kavajerr och galaklänningar vart man än gick så kunde vi inte låta bli att sätta oss på en restaurang och beställa in en drink var. 

Då vi for dit ganska sent så hann vi bara vara där i 1-2h innan vi tog det näst sista tåget hem.












Imorse så klev vi upp vid 08.00 och åt frukost innan jag begav mig vidare till tågstationen och Jennie stannade kvar i Nice. Sad but true :( nämen, jag hoppas att vi kommer mötas upp nånstans i antingen Budapest eller Prag, gonna miss that guuurl! 

Efter att ha hoppat mellan tåg sen 10.25 imorse så sitter jag nu på det sista innan jag är framme i Venedig! :DDDD Stannar bara i en natt innan jag åker vidare till Ljubljana. Åker förmodligen tåg på natten imorgon så då har jag iaf en heldag i Venedig imorgon, hoppas verkligen att det är fint väder. :D 

Menmen, nu ska jag läsa lite i min bok som jag borde ha läst mycket mer av, ciaoooo! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0