Friday'

Jahaa och då har tydligen ännu en vecka gått, göööd vad tiden rinner iväg.
Veckan har väl i princip gått åt till jobb och sånt. Idag äre fredag och slutade för ett tag sedan jobbet, jobbade 9-6, något drygt pass! Sitter iaf här och inväntar eve innan det blir dinner, byo och sedan utgång! Wöu.

When bored

New house'

Jamen hallådär! Sitter för närvarande i mitt nya kök och äter frukost. Efter att ha jobbat hela dagen igår så tog jag mitt pick och pack och flyttade in i mitt nya boende. Bor i ett sharehouse där jag delar med 4 andra och hittills så verkar alla riktigt sköna. Har mitt eget rum vilket är riktigt skönt. Bor nu endast cirka 10min gång från jobbet vilket är super, bor även relativt nära själva huvudgatan i Fitzroy.

Ma room som redan är stökigt haha pretty much ba slängde av mig grejerna igår och gick o la mig i sängen.

Köket som är min favoritplats i detta hus då det är så ljust och fint

Uteplats som kommer va guld värd när de börjar bli lite varmare

So what else is new? Jag och eve har nu bokat vår biljett ut från Australien, såååå hemskt haha.
Visat går ut 7 november så den 2a november drar vi till Nya Zealand för att resa runt där och sen bege oss vidare, at this point så lutar det åt Thailand. Även fast jag är riktigt taggad på att se vad NZ har att erbjuda så känns det så himla dåligt att dra från Melbs och Australien. Wellwell, man visste ju att dagen skulle komma nångång haha.

Då jag är ledig idag så är planen att åka ut till Chadstone och försöka byta ut mina söndriga hörlurar och sen svänga förbi eve påvägen tillbaka för att hämta upp mina grejer.

Day off'

Hola! Igår så blev det en seg jobbdag mellan 12-6 innan jag drog hem och åt middag följt utav en väldigt chillig kväll. Somnade innan 12 tror jag. Idag så har jag varit ledig och dagen har spenderats på National Gallery of Victoria i någon timme där jag gick runt och kollade på random grejer. Drog sedan en sväng till Chapel och hälsade på gammjobbet och sa grattis till Nesa. Åkte sedan vidare ner till St. Kilda och gick tillbaka till mitt förra hostel och lämnade tillbaka en nyckel.
Även fast lediga dagar är guldvärda så har jag väldigt lätt för att bli uttråkad också haha så idag var en av dessa dagar då allting har varit tråkigt (därav mina spontana besök över hela stan idag). Nu när Anna, Katja och Fanny alla har lämnat staden samt att eve jobbar så finns det inte så mycket att göra. Längtar tills det blir lite varmare och man kan hänga vid stranden utan att frysa ihjäl.

Är ledig imorgon också så ska förhoppningsvis meeta up med eve och hitta på något trevligt!

This weekend'

ooookej, då var vi tillbaka i nutid då. Igår så jobbade jag till 6 och rushade sedan hem och fixade mig innan jag begav mig till Chaplan där det vankades en tidig födelsedagsmiddag för Nesa med mina gamla workmates. Var så himla kul att träffa alla igen, saknar dom varje dag haha.
Efter middagen så fortsatte vi mot Less Than Zero innan kvällen avslutades på Lucky.

Idag så hade jag en massive sleep in innan jag begav mig ut i solskenet och kollade på 2 boenden. Ena var en lägenhet inne i stan och den andra ett sharehouse ute i Collingwood. Håller tummarna på att jag kan flytta in i stället i Collingwood då jag då får mitt eget rum, har 7min gång från jobbet och inte behöver betala skjortan.
Sitter för tillfället i tv-rummet på hostellet och tar det launa. Imorgon blir det jobb 12-6.

Boozy Bingo, Farewells & Open mic'

Varje måndag hålls det Boozy Bingo på xbase och då detta var min sista måndag på hostellet så kändes det givet då stämningen alltid är på topp. Började med att jobba under dagen för att sedan åka hem och fixa iordning sig, äta middag och sedan bege sig neråt till baren där bingot höll till. Hade fantastiskt roligt och fick bevisat för mig varför måndagskvällarna är de bästa under veckan haha. När bingospelet var slut så förvandlades baren till ett enda dansgolv och när den stängde så rörde vi oss vidare mot Vineyard där det blev mer dans i några timmar.

På tisdagen så gjorde vi inte mycket alls och på onsdagen så checkade jag ut från Base.
Har sedan dess bott på hostel inne i stan dels för att komma närmare jobbet och för att kunna koncentrera mig på att hitta ett riktigt boende.
Resten av veckan och helgen rullade på med jobb blandat med boendesök. Spenderade lördagskvällen hos evelina där vi bara chillade och åt kladdkaka. For sedan tillbaka in till stan och gick till Cherry Bar en sväng och träffade några kompisar.

Efter jobb hela söndagen så blev det en liten spontanare ute i St. Kilda med middag följt utav drinks på Vineyard med Evelina, Katja & Fanny. Fanny & Katja lämnade Melbs för farmwork i tisdags så detta blev som en liten hejdå-utgång.

Jobbade 9-6 i måndags och chillade på hostellet hela kvällen innan jag slocknade rätt tidigt.
Tisdagen spenderades ute i Richmond på IKEA med eve. Vi fikade, åt köttbullar och gjorde vårat bästa med att försöka planera våra framtida resor, går väl sisådär haha.
Hade även onsdag off så efter att ha haft en lugn förmiddag så mötte jag upp evelina på Chapel St för dinner på Sauced innan vi rörde oss vidare mot Somewhere Bar där det var open mic-night. Ännu en lyckad spontankväll.

Brighton Beach, Death Cab for Cutie, Houseparties etc.

På söndagen så mötte jag upp Anna och tog tåget till Brighton Beach. Man kan väl säga att vi hade oturens otur med vädret då det regnade i princip hela tiden haha. Oh well, hade roligt ändå.
Efter att ha vandrat längs stranden och kollat på alla småhus så gick vi till ett café och fikade innan jag rörde mig tillbaka till hostellet.

På måndagen så blev det jobb 9-3 innan jag chillade lite på hostellet framtill 7-snåret då jag rörde mig in till stan för konsert. Death Cab for Cutie stod på agendan och de var sååååå braaaaa! Drog sedan tillbaka till base och hängde med allihopa ut till Vineyard tills kvällen blev väldigt märklig och jag drog mig hemåt.

Hade tisdag och onsdag off och om jag inte minns fel så besökte jag eve utav en av dom dagarna för att hämta lite mer kläder och sånt. Tappade även bort min börs (som jag nu 2 veckor senare har fått tillbaka!!) och käkade spagbog(kanske världens bästa förkortning) med 218.

På fredagen var det dags för festligheter igen då Anna och hennes housemates anordnade ännu ett asfett houseparty. Då jag jobbade dagen efter så blev det inte så supersent denna gång utan rörde mig tillbaka till St.Kilda runt halv 1 där kvällen fortsatte på Veludo med hostelmänniskorna.

Dessa två bilder är de enda jag har sen kvällen haha en suddig på goon-bålen och en egopic inne på toan, classic.

Efter jobbet på lördagen så hängde vi lite nere i baren som alla andra kvällar innan det blev en sväng på Veludo innan det var dags att gå och lägga sig.
Jobbade söndag och hade sen en skön chillkväll på rummet.

Förfester, fester och efterfester'

Alltssååååå göööd vad sämst man är på att blogga.
Ska väl försöka sammanfatta de senaste veckorna iaf.

Sista helgen hos eve så blev vi spontant utbjudna på festligheter av Anna.
Vi började på Asian Beer Cafe där även Danzo & Olle joinade innan vi rörde oss vidare mot Lounge och sedan The Carlton för att spendera resten av kvällen där. Dansade hela kvällen och ramlade inte in hos eve förrän 7 morgonen efter.

Sov framtill 2-3 snåret innan det var dags att vakna till. Eftersom att lördagskvällen officiellt var den sista kvällen hos eve så hade vi planerat att gå ut då också. Lagomt trött så började vi fixa oss igen och mötte sedan upp Anna på Shangai Village för middag och byo.
For sedan till Chapel st och hamnade i vanlig ordning på Lucky, var där till stängning och fortsatte sedan mot Revellers med våra nyfunna kompisar. Dansade sen tills fötterna värkte och det var dags att bege sig. Åkte sedan på tidernas efterfest där partyt fortsatte inpå småtimmarna. Hade så fantastiskt roligt och fattar typ fortfarande inte vad som hände haha. Kommer aldriiig glömma den kvällen.

Mötte även upp Anna en onsdag för lite drinks och rooftop häng!

Veckan därpå så kom eves familj hem igen så då vare dags för mig att flytta ut. Flyttade in på ett hostel i St. Kilda vid namn xBase där jag stannade i cirkus 2 veckor och hade så roligt, delade rum med de skönaste människorna i rum 218.

På fredagskvällen var det en av killarnas sista kväll på hostellet så då hängde jag med dom ut. Förade i hostelbaren innan vi fortsatte mot Veludo innan det var dags för att gå hem och sova.

Sovde ut rejält på lördagen innan vi gick och käkade lunch på La Roche. Spenderade resten av kvällen nere i baren innan tröttheten tog över och jag gick och la mig.