Melbourne'

Okeeej, den 27e landade vi i Melbourne och blev då upphämtade av Joel & Laura. Träffade dem när jag tågluffade i Europa och har sedan dess hållit kontakten.
Vi åkte sedan hem till Joel där vi skulle få bo dom kommande dagarna. Kan inte ens beskriva med ord hur skönt det var att få sova i en riktig säääääng, sov som en prinsessa! Då klockan var rätt sent så gick vi och la oss direkt.

Första dagen så jobbade Laura så då visade JP oss runt i Melbs. Gick genom stan, southbank, botanical garden m.m. och hamnade tillslut på en bar/restaurang som var located under en bro vilket var rätt nice. Tog några öl och svalkade oss från värmen framtill 19 då Laura slutade jobbet.

For sedan tillbaka till Cheltenham (aka. Joels hus) och beställde då fish & chips till middag. Då varken jag eller eve hade ätit det förrut så blev det en smakupplevelse för oss båda haha. Chillade sedan resten av kvällen framför en film.

Dag nummer 2 så tog vi det lugnt och sov ut på förmiddagen och begav oss sedan till Rosebud. Rosebud ligger ungefär en timme utanför Melbourne och har ett superstort campingområde längs stranden. Anledningen till att vi for dit var att varje sommar så sätter Joels familj och släktingar upp gigantiska tält och bor där ute var och varannan dag i 2 månader och vi hade sån tur att vi fick följa med dit. Stannade där en natt och det var hur mysigt som helst trots att det var väldigt kallt. Vi spenderade hela kvällen med att spela kort med alla samtidigt som en och en annan alkoholhaltig dryck konsumerades (säg nånting australienarna gör som inte involverar alkohol haha). Var iaf himla trevligt att få träffa hela Joels familj, helt otroligt hur trevlig alla är!

Tälten var verkligen superstora då man hade som egna rum med 'riktiga' sängar och allt.

På morgonen så åkte vi till Port Sea och kikade runt i det området samt tog en sväng ner på stranden. I Port Sea bor det endast superrika människor då husen ser ut som slott!

For sedan tillbaka till Melbs då Laura skulle jobba. Medan hon jobbade så tog vi tillfället i akt och bara slappade hela dagen. Lagade sedan en fantastisk god middag tillsammans framåt kvällskanten och avslutade kvällen med en film.