Första dagarna i Stockholm'

I slutet utav juni så spenderade jag en vecka nere i Stockholm. De 3 första dagarna så hälsade jag på Viktoria och hängde med henne. Första natten så sov vi hos hennes mamma i deras finfina hus i Vallentuna. 
 
 
Frukost ute i solen slår det mesta!
På kvällen så förflyttade vi oss till Viktorias pappas lägenhet där vi skulle sova kommande nätter. Tanken var att vi skulle gå ut på kvällen men det slutade med att vi bara satt på balkongen, drack prosecco och bara pratade ikapp.
 
Dagen därpå så bjöd Viktoria på ännu en gofrukost innan vi tog en tur på stan. Vi passade på att möta upp Viktorias pappa för lunch innan vi gick till Fotografiska för att kika på lite utställningar. Höjdpunkten var utställningen om Greta Garbo som jag inte visste så mycket om innan.
 
Bilder från Bryan Adams utställning
 
 
På kvällen så kom underbara Valentina ända från Södertälje för att hänga med oss. 
 
Då Viktoria och hennes mamma fick höra att jag aldrig testat sushi så blev det det självklara valet för lunchen dagen därpå. Blev faktiskt positivt överraskad och blev taggad på att äta det flera gånger. Här käkade vi på restaurang Råkultur.
 
Tog sedan en prommis från Östermalm till Gamla stan för lite klassisk sightseeing. Har ju inte varit i Stockholm så mycket förrutom klassresa i 9an samt ett par gånger när jag var liten så man kände sig som en tvättäkta turist när man gick runt. 
 
Tog en fika på ett café i Gamla Stan innan jag kramade Viktoria hejdå. Hon skulle fara till Öland dagen efter och jag hade planen att möta upp Hanna för ett dygn med henne. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0