No Wi-Fi'

Har inget wifi hemma för tillfället och vet inte hur länge det kommer hålla i sig (inte alltför länge hoppas jag, 2 dagar har varit nog jobbigt haha..) så vet inte riktigt hur mycket jag kommer att blogggaaaaaa!

Balen 2014 - del 2

Balen 2014 - del 1

Lånade eves kamera och agerade lite fotograf åt henne och Andreas innan de skulle på balen och lånade den även sen också när vi stod där nere!

95:ornas student 2014 -

Efter att ha kikat på flaken så åkte jag hem en sväng innan jag for och hämtade upp ett par studenter och åkte ut till Ebba, Andreas & Emmas gemensamma studentmottagning ute hos Emma. Där bjöds det på god mat och trevligt sällskap. Hann dock bara vara där tills 17 då jag skulle åka iväg till sthlm.

95:ornar student 2014'

Jamenvisst, är tillbaka från Stockholm nu!
Börjar väl med att berätta lite om fredagen här i övik.
Klev upp vid 8 och packade iordning allt innan det bar av in mot staden vid 11-tiden. Där blev det att titta på massa fina studenter när de gick ut på trappan, sjöng, åkte flak osv. :D Snacka om att man blev avundsjuk!!! Studenttiden var en sån sjuuukt grym tid.

What I've been up to - this week'

I veckan så har jag jobbat alla dagar, dock varierat dag och kväll. Har även hunnit med ett par träningspass samt umgåtts en sväng med Lovisa och en sväng med Ronja, trevligt. :D

Imorse så sov jag till 12(!) timmarna framtill 17 då jag började jobba har gått åt till att fixa massa saker inför morgondagen då det är först studentfirande och sedan på kvällen så drar jag och Ronja till sthlm!!! :D:D:D:DD AAh längtar så hårt.
Vi tar flyget vid 19-tiden imorgonkväll och sedan på lördagen så ska vi se One Direction, can't believe it!! :D
KOmmer förmodligen ha fullt upp imorgon så vi får se nästa gång jag bloggar!

CIao

What I've been up to - helgen'

Forts:

Fredag 6/6:

For till jossan nångång på förmiddagen och chillade ett tag med henne och Julia innan jag och jorr for till affären och köpte lite mat. For sedan förbi en sväng hos eve innan vi for till Lungviksparken. Det var ju nationaldagen vilket innebar picknickfestival vilket var himla mysigt. Var där till 18-19 tiden innan jag for hem och åt lite mat. Blev sedan så uttråkad så då for jag ut en sväng till stugan där mamma och pappa var. Hängde vid stranden ett tag och var uppe i stugan innan jag började rulla tillbaka mot stan. Kom hem vid halv 11 nångång och var påväg att gå och lägga mig när jag fick något ryck och svidade om till springkläderna. Det blev en runda på ungefär 45min vilket var typ det skönaste någonsin!! Kom tillbaka vid 00.15 nångång och då blev det en skön dusch innan jag somnade väldigt gott.

Picknickfestivalen - tha beautiful sky där nånstans vid 12-snåret - en svettig men nöjd tig

4 bilder från min lilla visit i stugan

Lördag 7/6: For vid 2 och kikade på HIOFK - Clemensnäs med Johan (som jag förövrigt inte träffat på evigheter känns det som) där Hägglunds lekte hem segern. (y) For sedan iväg till Ellen och agerade lite fotograf innan balen.
Åkte sedan ner till Fjällräven där jag tittade på alla fina människor som skulle på bal med Ronja, Johan och Josef. Bilder kommer senare!
Efter det så var det raka spåret hem och äta lite mat och fixa iordning sig litegrann innan jag for tillbaka till stan och hämtade upp Johan, tog en sväng till hörnett innan vi hämtade upp Ronja. Förfestade sedan litegrann (eller mycket) innan vi fick skjuts av Madeleine in till Harrys där resten av kvällen spenderades. Riktigt bra dag och kväll då jag fick spendera muucho time med mina saknade vänner, kärlek till er!

Söndag 8/6:

Sov väl relativt länge och gjorde inte så mycket under dagen. Kvällen spenderades i stugan, that's pretty much it!

Uppigande smoothie till frukost efter en utekväll - aaah världens bästa maträtt, porterstek!!

What I've been up to - onsdag & torsdag'

Jaoo, torsdag idag vilket innebär att det är en vecka sedan jag kom hem ungefär. Ska försöka se om jag kommer ihåg vad jag har gjort haha, we'll see..

Onsdag 4/6: Kom hem runt halv 6 på morgonen och efter att ha ätit frukost (<333333) så började jag packa upp all my stuff och grejade på, vilket ärligt tog typ 3h. Lite senare så blev jag upphämtad av Ronja och vi for in till stan och satte oss på Waynes och catchade up lite innan vi kikade på mösspåtagningen.
På kvällen så for jag och hälsade på Robin & Lovisa en sväng. :DD

Blev så exalterad när jag såg att hela övik var grönt(!!!!) när jag kom fram haha.. Snö-haglade ju typ dagen innan jag åkte.
Världens mongobild men så glada var vi!!  - Kan ha köpt fel kaffe.. haha gotta love them shots

Torsdag 5/6:
Mötte upp Lovisa på stan för lunch på Port 9 innan vi gick en sväng på stan. :DD
Efter det så for jag förbi och hälsade på min andra familj dvs. Monica, Andreas, Anna & dom, sååå trevligt som alltid. :D Åkte sedan hem och bytte om innan det blev en sväng runt sjön innan det blev middag med la familia.
Chillade sen mestadels under kvällen, såg lite serier osv.

Invigde mina nya pjuks, 250kr(!!!) från Prag! - Sådär härligt snygg blir man efteråt - ehhrm.. höglandssjön. :-)

Resten av dagarna i Göteborg'

Efter en helg med summerburst så chillade jag mest resten av dagarna i Göteborg innan jag satte mig på nattåget mot älskade Norrland igen. Hann bland annat spendera lite quality time med min syster, gått på en shoppingrunda utan att shoppa något, ätit froyo och träffat Jennie en sväng! :D

Knäppte ungefär 0 bilder under resterande dagarna förrutom på mat då obviously haha!

Summerburst, Göteborg'

Jaooo Summerburst, fan va kul det var!
Efter att ha flängt runt i stan och gjort massa ärenden under fredagen så for jag till brudarnaas vandrarhem där dom dvs. Jossan, Eve, Ebba, Alice, Kajsa och Lisa bodde! Efter några klunkar alkohol så började vi röra oss mot Ullevi där vi öste typ non stop mellan 17.00-24.00 med undantag för en tur tillbaka till vandrarhem vid 8 för fyllekäk (haha<3) och ladda batterierna inför resten av kvällen. Efter att jag och Eve krigat oss nästan längst fram på Tiësto och hamnat mitt i en mosh pit så kände vi oss lagomt nöjda och mörbultade och for då hem och sov när det slutade.

En förkylning som började smyga sig på under kvällen slog verkligen ut under natten då jag i n t e mådde bra alls och ville helst ligga kvar och sova hela dagen. Klev iaf upp vid halv 2 och började sakta men säkert recovera mig vilket gjorde att jag tog mig iväg till deras vandrarhem igen vid 17-tiden. Helt plötsligt så mådde jag prima igen så då vare ba på't igen för ännu en helkväll med massor av dans och sång, så underbart!!

Söndagen spenderades med Eve i stan där vi tog det jävligt lugnt, hängde i en park, åt lunch och tittade på West Pride-paraden, så fint!

Hemresa - Göteborg'

Valde som sagt att fara hem tidigare från resan då jag kände att jag hade fått ut det jag ville och kände mig nöjd. Sen ska man ju inte sticka under stolen med att Summerburst i Göteborg med 3 of my best friends lockade väääldigt mycket och det var väl därför jag mest for hem. :D

Efter att ha tagit nattåget från Prag så kom jag fram i Köpenhamn vid 11-tiden där jag hade 7min på mig att springa och köpa en tågbiljett och sedan hoppa på tåget till Göteborg. På något märkligt vis så hann jag och jäsiken vad skönt det var att veta att man nu bara hade 3-4h kvar innan man var hemma. Efter att ha spenderat otaliga timmar på tåg de senaste 25 dagarna så var man rätt less på att åka tåg.

Blev uppmött på centralstationen av min syster när jag kom fram och då jag knappt ätit någon sen dagen innan så blev det raka spåret till Subwayyyyyy, åh så gott.
For sedan hem till hennes lägenhet där jag tog en välbehövlig dusch innan jag mötte upp Jossan & Julia.

VI tog en spåris in till avenyn där det blev middag på O'learys innan vi chillade runt i Göteborg tills vi mötte upp Ebba och hennes sällskap som hade åkt tåg. Trevlig kväll med trevligt sällskap!

Prague, Czech Republic'

Väljer att hoppa över Krakow och Auschwitz atm och hoppar direkt vidare till Prag som var mitt sista stopp innan det var dags för hemfärd.

Efter att ha spenderat en dag i Krakow så tog jag nattåget på kvällen mot Prag. Efter att ha ätit lite frulle på stationen så tog jag mitt pick och pack och gick mot hostellet för att lämna väskan. Trotsade sedan trötta ben och krigade ute i värmen i kanske 5-6h. Då prag är rätt litet så hann jag med det mesta under dom timmarna. På vägen hem till hostellet så blev det världens oväder med ösregn, hagel, åska och så vidare så då blev det bara att löpa järnet hem till hostellet. Då det fortsatte och regna under kvällen i kombination med att jag var allmänt cp-trött så spenderade jag kvällen 'hemma' där hostellet bjöd på hemlagad tjeckisk mat och massa trevligheter.

Efter en god natt med sömn och en god frukost så hade jag till 19-snåret på mig att hitta på något trevligt. Då detta var min sista dag på resan så tillät jag mig själv gå på en shopping spree vilket typ var det bästa någonsin haha. Gick runt överallt och bara kaozade (lol) i alla butiker innan det var dags att sätta sig på nattåget som skulle ta mig till Köpenhamn och Göteborg.

Prag var en väldigt gullig stad med typ baraaaa söta små hus hehe, så fint!