Byron Bay'

Men assåååå vad drygt det känns att blogga nu när det gått ett tag. Vart börjar man?

Vi rörde oss iaf från Surfers Paradise till Byron Bay förra tisdagen.
Första kvällen så installerade vi oss bara på hostellet och hängde lite med Linus & Simon (2 killar från Varberg som vi träffat lite här och var på resan) innan vi gick och la oss vid 11-12.

Andra dagen spenderades på playan mestadels. Jag gick dock upp vid 2 nångång då ja kände att jag höll på att bränna mig. Gjorde mig lite lunch på hostellet och chillade vid poolen istället resten av eftermiddagen. 
Killarna anlände även till Byron denna dag och då detta var sista kvällen vi alla skulle ha tillsammans så passade vi på att gå ut och äta. Vid sju så tog vi oss in till stan och käkade en riktigt god middag på Cheaky Monkeys.


Köpte sedan med oss lite alkohol och gick tillbaka på hostellet och hängde där och hade det trevligt. Då jag och eve har tjatat hela resan att vi måste se soluppgången så bestämde vi oss tidigare på dagen att vi skulle gå ner till stranden för att titta på den. Så vid 1-1.30 då hostellet stängde sin uteplats så gick jag, Eve, Elin & Linus ner till stranden. Efter ett tag så gav Elin & Linus upp och gick tillbaka medan jag och Eve krigade på. Svårt att beskriva känslan när man sitter där nere vid stranden mitt i natten med vågorna som slår och med regnet som stundtals hälsade på. 



Vi satt dock inte ensamma hela tiden utan vi fick även sällskap av en trevlig brittisk kille i några timmar (solen skulle ju inte gå upp förrän 05.40 så vi hade ju några timmar att döda). Mindre trevlig var den otroligt höga killen som gick runt och låtsades att han var en orm, pratade och vinkade till sina "låtsaskompisar" och bara var allmänt obehaglig men som tur så slapp vi hann efter ett tag.

Då vi runt 05.50 insåg att det var alldeles för molnigt för att överhuvudtaget se solen gå upp så kände vi att det var dags för ett dopp i havet. Så om vi inte fick pricka av "se en soluppgång" så fick vi iaf "nakenbada" avprickatt.

Tog sedan en promenad tillbaka till hostellet och åt lite frukost och bara tog det lugnt. Då vi skulle checka ut den dagen så kunde vi inte heller gå och lägga oss utan vi fick hålla oss vakna tills 15-tiden då vi äntligen var på hostellet som vi skulle sova sista natten på.

Efter att ha sovit några timmar under eftermiddagen så käkade vi bara middag och gick sen och la oss igen.

Sista dagen i Byron så låg vi på stranden i några timmar vilket passade väldigt bra då detta hostell låg 30m från stranden.

Runt 21 så var det dags att sätta sig på nattbussen som skulle ta oss tillbaka till Sydney. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0