Rainbow Beach - Noosa'

Då vädret var fortsatt grått och regnigt när vi kom tillbaka till Rainbow Beach så slappade vi mest de 2 dagarna vi hade. Det enda vi gjorde om dagarna var mest att tvätta, läsa och sova vilket behövdes efter 3 hektiska dagar ute på Fraser.

Igår så tog vi bussen mot Noosa. Var framme vid 12 nångång och då gick vi till Coles och fyllde upp matförrådet lite. Vi gick och la oss rätt tidigt igår efter att ha käkat lite gratis pizza i hostelbaren och hängt lite där.


Gårdagen bjöd på massor med regn och åskväder vilket fortsatte hela natten vilket resulterade i att vi var utan ström från 5 på natten till ungefär 1 på dagen idag.
Det sprack upp under förmiddagen så då snörade jag på mig träningskorna och tog mig en liten tur runt här i Noosa. Gick bland annat ner till stranden och strosade runt där ett tag innan jag gick tillbaka till de andra på hostellet. 

Hade bara med mig telefonen satt ett par mobilbilder får duga. Måste även försöka hitta någon vettig app för collage haha.



Till lunch så lagade vi tacos och jäklar vad gott det var, har craveat det enda sen vi lämnade Sverige.
Då vädret fortsatte att leverera sol så lade vi oss vid poolen i några timmar innan det började regna. Just nu är klockan 18.00 och jag och eve har desperat tagit oss till ett köpcenter här i närheten för gratis wifi. I princip alla hostel har haft helkasst internet eller så har det kostat en förmögenhet så när man hittar ett gratis så måste man passa på haha. 
Ikväll så är det "Ladies Night" på hostelbaren så vi får se om vi tar en sväng dit, det ryktas ju trots allt om gratis champagne, det kan man ju inte missa. ;)

Vi har förövrigt nu splittat upp oss lite då killarna (Elon & Andreas) drog till ett hostel mitt ute i skogen här i Noosa och stannar där i en vecka medan vi drar iväg redan imorgon. Vi kommer dock vara på vissa ställen samtidigt så förhoppningsvis stöter vi på dom igen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0