Goodbye Sweden, Hello London!

Ja... vart börjar man ens? London alltså, vad jag gillar det stället.
Sitter och funderar på hur jag ska lägga upp alla inlägg om jag ska lägga upp dag för dag eller typ mer i teman som t.ex. "museum" osv. Första inlägget som kommer i detta nu blir dock en liten sammanfattning från första dagen. Kanske blir så att jag lägger upp bilder som passar till texten och sen lägger jag ba upp resten av bilderna jag känner för. VEM VET, stay tuned xoxo gossip girl. (?)
 
Efter en bussresa ner till Stockholm med inte alltför mycket sömn + 80min transferresa ut till Skavsta så blev det en efterlängtad frukost. Vid 12 så for vi iväg med planet från Skavsta och landade i Stansted/London vid 13.30-tiden, brittisk tid. Därifrån tog vi en transferbuss in till London och Liverpool street station.
 
 
Första stoppet blev Brick Lane vilket är en gata/område i 'East End' där det finns mycket restauranger, second hand, graffiti m.m. Spenderade en timme eller två runt där då vi mestadels var inne på en väldigt stor second hand/vintage 'affär', så mysig stämning och jäkligt snygga kläder. Då den typ bara är öppen på söndagar så fick vi lov att ta det då även fast vi bar på massa dryg packning med resväskan och så. 
 
 
 
 
 
 
Eftersom att i princip bara ätit frukost och klockan började närma sig 17 så kurrade magarna rätt hårt. Jag som numera är inbiten One Direction-stalker just had to try the omtalade Nando's vilket var en riktig kulinarisk upplevelse. SÅ JÄVLA GOTT! Aaah, både jag och Andreas dog matdöden typ, värt varenda krona.
 
 
 
Japp, sen var det dags för dagens utmaning - hitta till hotellet! Haha nämen vi tog tunnelbanan till Notting Hill Gate där det sedan blev en liten promenad i regnet tills vi hittade, gick bättre än väntat faktiskt! Detta blev den första promenaden av många genom det underbart vackra Notting Hill. Hotellet vi bodde på heter Umi Hotel London typ och det är ett 3-stjärnigt hotell. Vi hade mest tittat på vandrarhem och så och när vi hittade detta för ca 300kr/natt mitt i Notting Hill så var det inget att fundera på. Att det dessutom var ett hotell och inte ett vandrarhem = egna rum var superb. Rummet vi bodde i var ett enkelt 2-mannarum med sköna sängar, toa/dusch och lagomt knarriga golv. Frukost ingick dock inte och internet var inte gratis. Jag tror det bästa med hela hotellet var läget, det låg inte alls lång ifrån stan och att det i princip låg mitt i Notting Hill och typ granne med Portobello Road - det var som sagt, väldigt vacker omgivning (kommer med största chans bilder på det sen).
 
 
 
Alldeles för trötta för att ge oss ut igen så la vi oss istället och började planera de resterande dagarna lite smått. Här nere på bild har vi även kartan som hängde med oss överallt som kept us on track haha, turistjävlar.
Tror vi somnade nångång efter 21(!!!) vilket var välbehövligt. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0