Göteborg - Köpenhamn - Berlin'

Okej..vart ska man börja?  Varnar redan nu för luddiga inlägg då det är svårt att komma ihåg allt man gör, när man gjorde det und su weiter. Men i alla fall, ska göra ett förslag:

Efter att ha träffat min syster en sväng på centralstationen och mött upp Jennie så satte vi oss på tåget mot Köpenhamn och resan hade  officiellt startat, härligt! 

Natten därefter spenderades på nattåget till Berlin där vi träffade Kathinka & Ylva från Lund. 




Kom fram till Berlin vid 04.00 då det blev raka vägen mot det närmsta cafét som var öppet. 



Det visade sig att våra hostel låg bara någon gata ifrån varandra så vi tog en gemensam promenad ditåt. 

Kathinka, Jennie och Ylva

Brandenburg Tor by morning

Lämnade våra väskor på hostellet och gick sedan ut köpte lite streetfood och utforskade Alexanderplatz och lite andra delar av Berlin.














For sedan tillbaka till hostellet och checkade in. 
Det visade sig att vi hade världens skönaste australienare som roomies, Laura och Joel! På riktigt hur härliga som helst. 
Då jag ej tog med mig kameran på kvällen så har jag bara bilder på telefonen. Men vi gick iaf och åt middag på Vapiano med Ylva, Kathinka, Joel och Laura, sjuukt gott. Efter det så for vi tillbaka till Alexanderplatz där vi satte oss och drack öl. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0