Venezia'

Kom fram till Venedig vid 22 och tog då en waterbus till den lilla ön som jag bodde på. Checkade in och gick och la mig nästan direkt, svintrööött.
Klev upp vid 8 dagen efter och käkade frukost innan jag gick ut och explorade ön som jag bodde på. Riktigt mysigt att vandra runt bland alla små hus längs kanalerna, allt var så tyst och fridfullt och icke-turistigt. 

Precis utanför hostellet















Vid 2 så hämtade jag min väska på hostellet och tog en waterbus tillbaka till tågstationen och "huvudön". Lämnade in väskan innan jag gick runt i 'centrum' och besökte lite mer turistiga ställen. Kunde ju inte lämna italien utan att äta en pizza och glass så det hann jag förstås med också! 












Markusplatsen








Venedig levde upp till alla förväntningar, nästan lite för perfekt haha. Nämen sen så är alltingså peaceful med kanaler överallt och inga bilar som rushar förbi en jämt och ständigt vilket var nice. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0