I've touched the sky'

Okej peeps, jag vet faktiskt inte hur jag ska beskriva denna dag med ord. Kan inleda med: JAG HAR FAN SLÄNGT MIG UT FRÅN ETT PLAN! Hur stört är inte det egentligen? Tror nog ingenting kommer toppa den känslan, någonsin.
Hoppa fallskärm/skydiva har alltid varit något som man drömt om att göra men att den drömmen skulle gå i uppfyllelse trodde jag faktiskt inte. Men nu är det gjort!! Känns helt galet. Från sekunden man satte sig i planet tills man landat på marken så gick man på högvarv och jäklar i mig vilken fantastiskt upplevelse det var. Så om någon funderar på att göra det, GÖR DET! Finner det väldigt svårt att någon ska ha ångrat sig efter att ha gjort det. Nu vill man bara göra det igen, igen och igen.
 
Well, hur gick det till då?
Jo för det första så var vi tvungen att kliva upp vid 6 nångång för att hinna käka frukost, packa ihop allt och checka ut innan vi satte oss i minibussen som skulle ta oss till "the drop zone". 
Vid 8-snåret så rullade vi iväg med gänget som skulle skydiva denna dag. Efter cirkus en timmes bussfärd så var vi i princip mitt ute i ingenstans vid en typ av flygplats aka. the drop zone. Vi fick sedan lite information innan det var dags för oss att sätta på oss alla grejer, träffa våran 'partner' som skulle hoppa med en och sen så vare dags att sätta sig i det lilla flygplanet upp. Efter att ha åkt runt ett tag och kommit upp till 4000m så var det då dags, dags att kasta sig ut ur ett flygplan. Tänker som sagt inte ge mig in på att försöka förklara känslan mer än att säga att man kände sig så jävla levande.
 
Landningen skedde på Etty Bay (?), en söt liten strand mitt ute i ingenstans typ. Därefter åkte vi buss tillbaka till the drop zone för att vänta på alla andra som skulle hoppa. Efter en timme eller så, så satte vi oss på bussen igen för att åka tillbaka till Etty Bay för att hämta upp de andra som hade hoppat. 
Sedan så for vi tillbaka till Cairns och satte oss på hostellet och drack lite svalkande i väntan på att våra filmer & foton skulle bli klar.
Har inte lyckats föra över det från usb:t till ipaden men så fort jag har dom så kommer dom (förhoppningsvis finns det någon bild man ser någorlunda ut haha) läggas upp här. Än så länge så får bilderna från kameran duga. :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0