The Village in the Rainforest'

Okej, satt ärligt i minst en timme igår och försökte få upp det här inlägget men typ precis innan jag skulle publicera så försvann det. Sååå, jag tar det lite snabbt nu istället.
 
Iaf, igår så åkte vi till en liten by som heter Kuranda som ligger mitt inne i regnskogen.
Vi tog oss dit genom att åka linbana precis ovanför regnskogen vilket var väldigt häftigt. Vandrade sedan runt inne i byn lite, gick på marknader och hade det allmänt mysigt trots att det var 35+ i skuggan. Vid 2-tiden nångång så satte vi oss på ett tåg som tog oss tillbaka till Cairns. Detta var också en upplevelse i sig då vi nu fick åka igenom/jäms med regnskogen istället för ovanför den. 
Det var allt som allt en superbra dag och nu kan jag även bocka av en grej från min bucket list: besöka en regnskog.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0