If you don't jump you'll never know if you can fly'

Oh god, om 36(?), 35(?) dagar så är det alltså dags att packa ryggsäcken för att ännu en gång bege sig ut på nya äventyr. Denna gång är det inte en 30-dagars resa runt Europa som gäller utan nu så ska jag bege mig betydligt längre bort under en betydligt längre tid. Destinationen är Australien (!) och hur länge jag blir borta är ännu osagt, vi får se helt enkelt. Det känns helt overkligt att denna dröm som varit med sen länge, nu ska bli sann.
Australien har alltid varit ett land som man har förundrats över när man pratat om det i skolan, sett bilder och hört andra prata om det. Dess avlägsenhet från resten av omvärlden och dess unika/annorlunda klimat har varit bidragande faktorer till att Australien alltid har känts som ett påhittat land som bara finns i ens drömmar (haha). Men nu så ska jag äntligen få se det med mina egna ögon och se att det faktiskt finns på riktigt. 
 
Självklart så känns det otroligt pirrigt och nervöst, man ska ju trots allt flytta hemifrån för att starta ett nytt liv på andra sidan jordklotet långt ifrån tryggheten i både Övik och Sverige. Kommer man för det första överleva flygresan (är ju trots allt inte det största fanet av att flyga, tror jag iaf)? Kommer pengarna räcka? Kommer man hitta jobb och boende? 
 
Trots alla frågetecken och funderingar så har jag en sån sjukt bra känsla inför resan, so excited!! Största anledningen till att det känns så bra är att jag åker med så fina vänner i form utav Andreas, Elin, Evelina och en göteborgare vid namn Elon som jag dock inte har träffat eller pratat med än, men det känns i alla fall superbra och tryggt! 
 
Känns som att jag skulle kunna babbla på i oändlighet om hur laddad/taggad/exalterad/förväntansfull (kommer inte på så många fler synonymer för samma innebörd haha) jag är för detta men känner att detta får vara nog för denna gång. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0