13 februari'

Okeeeeej, let's börja med det som är mest exciting, jag har lyckats skaffa mig ett jobb!! 
Har nu precis jobbat klart min första vecka och det känns faktiskt riktigt roligt.
Jag jobbar på en typ av sallad/spud/sopp-bar som heter Feedmee. Det är typ samma upplägg som Subway där man får komponera ihop sin egen sallad eller spud (bakad potatis) eller så väljer man en av alla "themed salads/spuds". Allting är även supernyttigt och fräscht, skulle döda för ett sånt där ställe hemma i Sverige/Övik. 


Iallafall, det känns så himla skönt att jag äntligen har hittat mig ett jobb då det verkligen började bli så omotiverande att kliva upp varje morgon för att söka/leta lediga jobb. Det i kombination med att man typ hade ångest för att inte hitta något = behöva åka hem tidigare än vad jag vill var väldigt drygt. Men nuuuu så har ju allt löst sig så det känns superbra. :D

Okej, vad har vi gjort annars då de här veckorna? Vi har hunnit med ett mycket kärt besök på IKEA aka. bästa stället på jorden när man är overseas. Vi gick såklart stenhårt in på att äta köttbullar och ba vandra runt bland alla svenska saker. 


Förra helgen hade vi även en liten inflyttningsfest här i lägenheten med alla housemates. 



Tidigare i veckan så var det även St Kilda Festival vilket var riktigt trevligt och stämningsfullt, hann dock bara vara där i någon timme eller så då jag skulle jobba på kvällen. 










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0