Last few weeks'

Åh gudesligen nu var det ju ett tag sedan man bloggade sist.
Men iaf, veckodagarna har rullat på som vanligt med jobb, lite träning och någon kaffedejt hit och dit.
Förra veckan så tog jag mitt pick och pack och lämnade mitt kära hus på The Avenue och flyttade in till Evelina.
Hennes familj är i Norge på semester i en månad så då flyttar jag in och bor med henne.
 
Igår så gjorde jag även min sista dag på Feedmee. Visat som vi är här på tillåter en att bara jobba på samma ställe i 6 månader så nu måste jag hitta mig ett nytt jobb. Känns riktigt tråkigt att lämna Feedmee då jag har trivits hur bra som helst och har världens bästa workmates. Menmen, man får väl se det som något positivt då jag nu har chansen att testa något nytt och lära mig new stuff.
 
Då Evelina är helledig från jobb och jag inte har jobbat weekends på 3 veckor så har det blivit lite utgångar också.
 
Sista lördagen i Juni så blev jag, Evelina och Anna bjudna över till Fanny & Katja på middag och predrinks. 
Drog sedan ut till St.Kilda då vi gick till The George &  29th Apartment (nice bar som är inredd som en lägenhet med badkar, sängar etc etc.) innan vi tog en taxi in till Chapel St och ställde oss i kön till Revolver. 
Revs är sjukt populärt (mest för backpackers) med deep house music som är öppet 24/7 fredag-måndag. Alla man träffar här säger att det är ett must do i Melbs. Då ett stort mörkt rum med bara house/techno och hälften av alla människor är hög på alla different drugs inte riktigt är min och Evelinas grej så blir det nog inget återbesök framöver men nu så har man gjort bort det iaf (alltså FAN vad svårt det börjar bli att skriva/prata svenska haha sorry).
 
 
Förra fredagen så hade jag hejdå-middag med jobbet på Chapel St. Då det var min birthday dagen efter så blev jag även överraskad med en tårta följt utav att hela restaurangen sjöng happy birthday till mig haha. Fortsatte sedan ut till Blue Bar och Lucky för några drinks med Nadja, Nesa & Luis. 
 
 
 
På lördagen så fyllde jag åår så det firade vi med att fara ut till Chadstone (typ världens största shoppingcenter) då jag köpte mig en ny telefon. ÄNTLIGEN säger jag bara! Min gamla gick från 100-40% på 2h och sen så dog den vid 20%. Efter att ha grocery shoppat och köpt alkohol så for vi tillbaka till huset och åt middag. Blev sen en dusch innan det var dags att börja fixa sig. Vid 8-snåret så kom Anna förbi och vi åt cheesecake och kladdkaka varvat med en öl eller två. Vid halv 12 så tog vi en taxi in till Chapel och gick på Somewhere, Lucky och Revellers. Dansade i princip hela kvällen och hade så fantastiskt roligt. Tror inte vi stod still en enda gång från 1 am till klockan 5 då Revellers stängde, hade nog kunnat fortsatt hela natten. Hade inte kunnat fått en bättre födelsedag, hade så sjukt kul. Då jag återställde telefonen dagen efter på söndagen så försvann alla bilder sen kvällen haha. 
 
 
Igår så blev det utgång igen, än en gång på Chapel St, man kan inte bli besviken alltså haha. 
Efter pre drinks och middag in tha house så taxade vi in till Somewhere Bar följt utav Hoo Haa, Lucky och Revellers. Stötte på ett par sköna människor på Lucky som vi hängde med resten av kvällen, hade sååå roligt.
Kom hem runt 6 imorse och då ställde eve sig och lagade mat haha guld värt. Somnade väl runt 8 nångång och sov till 16 idag, härlig dag.
Tog sedan en sväng in till Malvern och köpte take away thai.
Ikväll blir det att chilla till 100% och kanske se på en film eller två.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0