Ho Chi Minh'

Helloooo everybody! Guess who's trying to get back into blogging! Skräll att man skriver på engelska nu när man är ute och reser och har sig. Hade ju faktiskt varit så mycket roligare att skriva på engelska dock? Allting känns mycket mer intressant på engelska.
Hade nu tänkt att försöka komma ikapp med bloggningen då jag får ångest då jag tänker på att jag inte dokumenterat allt som händer. Så innan vi hoppar in på livet i Melbourne så börjar vi med att skriva om resen av asien-resan!
 
Efter ett par regninga dagar i Dalat så hoppade jag och Elina på ännu en långbuss som skulle ta oss enda till Ho Chi Minh/Saigon. I Saigon så var huvudaktiviterna att festa, åka till Chu Chi tunnlarna och besöka War Remnants Museum. Emellan det så var vi bakis, åt hamburgare, gick på marknad och strosade runt i stan. Cu Chi-tunnlarna är ett nätverk av tunnlar i en liten 'by' strax utanför Saigon som användes flitigt under Vietnamkriget. Vi åkte på en dagstur dit där vi gick runt med en guide som talade om hur allt var uppbygd och vad allt användes till. Man fick även testa att gå in i tunnlarna men då jag tycker sånt är lite obehagligt så höll jag mig på marknivå.
War Remnants Museum var helt otroligt mäktigt och sorgligt där både jag och Elina hade svårt att hålla tårarna tillbaka. Helt sjukt vad som pågick i denna delen av världen för inte alltför längesen?? Då mycket av denna resa består utav fest och ha kul så har jag även lärt mig så sjukt mycket om alla länders historier vilket känns så viktigt. Tycker dock att det är tråkigt att vi inte lär oss så mycket utav denna delen av världen och dess historia i skolan.
Ungefär lika tråkigt som att jag verkligen inte tog några bilder alls med min kamera eller mobil för den delen resten av resan typ haha. Här kommer 7 halvkassa mobilbilder från Ho Chi Minh.
 
Första kvällen på vårat hostel så följde vi med på pubcrawl med hostellet. Little did we know att varje kväll skulle sluta likadant med alldeles för mycket drinkar och dans in på småtimmarna, det var alldeles för roligt helt enkelt.
 
 
En svensk propaganda-affisch som fanns på muséet.
En bild som visar hur det kunde se ut i en cell i de amerikanska tortyrfängelserna i Vietnam.
2 random bilder från våran tour till Cu Chi-tunnlarna.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0